Frakt og retur
1. PRISER OG BETALING
Alle prisene i nettbutikken er oppgitt i NOK.
Hos oss kan du betale både med faktura og kort via Klarna Checkout, og Vipps. Raskt, trygt og enkelt.
Betingelser for betalingsutsettelse av faktura finner du i kassen.
En sjelden gang kan vi oppleve at det er avvik mellom registrert varebeholdning og hva som faktisk er på lager. Da gir vi deg beskjed umiddelbart, og krediterer ordren. Dette kan skje som en følge av at lagerbeholdningen deles av nettbutikk og fysisk butikk. Vi jobber naturligvis for at varebeholdningen skal være korrekt til enhver tid, men må ta et lite forbehold om at avvik kan forekomme. For eksempel om en kunde i butikken kjøper den siste varen samtidig som du bestiller den.
2. FRAKT
Vi har fast frakt på kr 49,-.
De fleste ordrer er på vei til deg innen 1-4 dager fra bestilling. Om pakken passer i din postkasse leveres den dit, hvis ikke får du hentemelding.
Du har også mulighet for å velge en annen leveringsadresse enn din private adresse.
Sjekk alltid varene når du mottar dem. Dersom varene er skadet under transport skal dette meldes inn til utleveringstedet samme dag som varen mottas.
Pakker som mot formodning ikke hentes og dermed kommer i retur til oss vil bli trukket for kostnadene dette medfører. Inntil 500,-
3. RETUR
Du har alltid 14 dagers angrefrist når du handler i nettbutikken vår. Det er lov å ombestemme seg. Angrefristen gjelder ikke for produkter som er brukt eller på andre måter forringet.
Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. Ta alltid vare på orginalemballasjen til du har bestemt deg for å beholde produktet.
Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser o.l ikke kan returneres/byttes.
Hvis du vil angre kjøpet ditt står du selv for fraktkostnaden på returen. Ved å benytte deg av vår fraktavtale kan du få returfrakten for kun kr 99,-. Da går du inn på denne lenken hos posten. Fyll ut din informasjon som avsender, legg inn din e-post, så får du etiketten tilsendt på e-post som du kan skrive ut å feste på pakken. Når vi mottar varen, krediterer vi kjøpet ditt, med fratrekk av returfrakten på kr 99,-.
Hvis du ikke ønsker å benytte deg av vår fraktavtale, fyll ut angrerettskjema du har mottatt på e-post når du fikk sendingsbekreftelsen (send gjerne inn på e-post til kundeservice@melmo.no), og send pakken til:
Melmo AS
c/o Skjerstadveien 2
8003 BODØ
Legg gjerne inn vårt telefonnummer 45 40 40 76 på forsendelsen slik at vi får varsling og sporing hvis det er et alternativ (trengs ikke hvis du bruker vår fraktavtale). Da går det atskillig raskere for oss å behandle returen, ellers må vi vente på postgang på hentelapp i tillegg til postgangen for pakken.
4. REKLAMASJON
Er varene dine ødelagte? Vær vennlig å ta et bilde og send oss en mail på kundeservice@melmo.no, så hjelper vi deg.
Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon.
Det skal reklameres innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen ved varen.
Vi refunderer rimelige fraktomkostninger som du måtte ha i forbindelse med returneringen av varen, når reklamasjonen er berettiget.
Når du ønsker å reklamere på et produkt, kontakt oss alltid på mail før du sender varen.
Dersom det gjelder transportskade gjelder fristen i punkt 2. Skaden skal meldes inn samme dag som varene mottas.
5. KUNDESERVICE
MELMO AS
Postadresse:
c/o Skjerstadveien 2
8003 BODØ
Mail: kundeservice@melmo.no
Tlf: +47 454 04 076